-20 % az eliNeli termékekre! 🔥 Az "elineli20" kóddal 20% kedvezményt kap a legnépszerűbb márkánk termékeire, az eliNeli-re. Az akció 2024. március 3-ig vagy a készlet erejéig tart.
Vissza a boltba

Regisztráció

Blog

Tippek az otthoni tevékenységekhez a Montessori-elvek szerint

Az olasz orvos és pedagógus Maria Montessori elvei szerinti nevelés a szülők és a gyermekek közötti kapcsolat fontosságát hangsúlyozza. Más szóval, a legjobb dolog, amit gyermekeinkért tehetünk, hogy minőségi időt töltünk velük el. És ez nem annyira az együtt töltött idő hosszáról szól, mert őszintén bevallva, szükségünk van a felnőttek világára is, az érdeklődési körünkre és olyan tevékenységekre, amelyek feltöltenek bennünket. Inkább az együtt töltött idő minőségéről van szó. Arról, hogy tudatosan jelen legyünk a gyerekekkel, figyeljük őket, és az aktuális képességeiknek és igényeiknek megfelelő tevékenységeket kínáljunk nekik. És akkor már nem számít, hogy játszunk-e velük vagy közösen készítjük a vacsorát vagy takarítjuk a gyerekszobát.

Kertész a szobában

A Montessori-oktatás ösztönzi a gyermekek közvetlen kapcsolatát a természettel, ami magában foglalhatja a kirándulásokat, a növények vagy állatok megfigyelését, a kertészkedést, vagy a természet által létrehozott érdekes formák, színek, anyagok és illatok felfedezését. Igen ám, de mi van, ha a kinti időjárás nem engedi meg a kintlétet? Nem számít! A természetet egy kis szeletét és annak megfigyelését otthon is elvégezhetjük. Próbáljuk ki például azt, hogy a gyerekekkel különböző magokat ültetünk el egy átlátszó pohárba vagy egy befőttesüvegbe. Hagyjuk, hogy a gyerekek meglocsolják a földet, esetleg egy csészéből kanállal kanalazzák a vizet és együtt figyeljük meg, hogyan kezd el csírázni a növény, melyik mag nő ki elsőként, és milyen alakot vesznek fel az első levelek. Az átlátszó cserepeknél végül látni fogjuk a gyökerek hálózatát. Ha a kis kertészkedők még túl fiatalok, akkor azt javasoljuk, hogy a tényleges ültetés helyett próbálják ki a Répa játékot, amely remek motorikus eszköz a tárgyak különböző méretű lyukakba való helyezéséhez, a szem-kéz koordináció és a logikus gondolkodás fejlesztéséhez. A kis kertészek egyúttal a későbbi kerti munkára is felkészülnek.

18734-8_edukativni-box--sada-naucnych-hracek--pro-deti-od-2-let-2

Picasso a nappaliban

Maria Montessori úgy vélte, hogy a kéz a szellem eszköze. Ezért a Montessori-pedagógia nagy hangsúlyt fektet a kézügyességre, a felfedezésre, a megragadásra és a kéz bevonására a gyermek tanulásába és fejlődésébe. Mindezt remekül lehet használni a gyerekekkel végzett bármilyen kreatív tevékenység során, ami nemcsak a gyermek képzeletét és fantáziáját fejleszti, hanem a finommotorikus készségeket is edzi. Próbáljon ki különféle természetes anyagokat, például leveleket, kavicsokat, fenyőtobozokat vagy szárított babot, borsót, lencsét és tésztát használni kollázs vagy mandala készítéséhez, amelyet egy nagy tálcán állíthat össze a gyerekekkel. Ha csak konyhai alapanyagokból alkotnak, akkor egyszerűen elintézhetik a takarítást azzal, hogy a műalkotást a levesbe öntik. Két legyet egy csapásra!

Van Gogh a gyerekszobában

A természetes anyagok használatához nagyszerű tipp a kávéval való festés. Tegyen egy, két vagy három teáskanálnyi kávét egy bögrébe, és hígítsa fel egy kis vízzel. Ezáltal a barna szín különböző árnyalatai jönnek létre, amelyekkel gyermeke festhet, akár egy ecsettel, akár egyenesen az ujjával. Kipróbálhat más természetes összetevőket is, például kurkumát, szárított céklát és fiatal árpát, hogy változatosabb színpalettát hozzon létre. 

A leendő van Goghok számára megvásárolhatja az asztali festéktartó készletet vagy az Asztali alátétet a kreatív alkotáshoz vagy egy praktikus festőállványt is beszerezhet, hogy a kis művészek rendezettebbé tehessék a műtermüket.

18156-11_plysova-velryba-modra-s-miminkem

7502-12_set-teepee-stan-letni-slunce-pro-deti

Házibuli a konyhában

Az otthoni gyakorlati készségfejlesztés fontos a Montessori-pedagógia szempontjából. Már a kisgyermekekkel is gyakorolhatjuk a dolgok dobozba rakását, valamilyen felület letörlését egy konyharuhával vagy a száraz tészta keverését egy fakanállal. A nagyobb gyerekek szívesen vesznek részt az étel elkészítésében. Ehhez a legjobb segítőtárs egy tanulótorony, amely a konyhapult magasságába juttatja a kis konyhai segédet. Ő pedig segíthet Önnek a tészta dagasztásában és gyúrásában, a banán szeletelésében vagy a teljes konyha belisztezésében. Majd a gyermek menet közben rájön, hogy mit is kell csinálni. Próbálja meg bevonni a gyerekeket az étkezőasztal megterítésébe, a morzsa felsöprésébe vagy a csináljon a porszívózásból egy kincskereső vadászatot.  Meglátja, egy nap majd értékelni fogja az így elsajátított képességeket és a hobbikat.

Betűzsonglőr

Ahhoz, hogy gyermeke íróvá váljon vagy önállóan olvasson fel egy történetet, először el kell sajátítania a betűket. Amikor észreveszi, hogy elkezdett érdeklődni a betűk iránt, vegye be a betűket a játékrepertoárba. Ebben segíthet például egy fából készült betűkészlet állatokkal. Jó ötlet, ha csak néhány betűvel kezdenek, ha az ujjával követi a konkrét betűt, az egész testével a levegőbe rajzolja az alakjukat, esetleg vizes ujjal lerajzolja egy papírra vagy a homokba.


14118-2_svetlo-do-detskeho-pokoje-lampicka-ptacek-s-reproduktorem

De most már csukja be a számítógépet, rejtse el a telefonját a párna alá és hagyja, hogy a gyerekek bevonják a játékok és a képzelet világába!

Hogyan csökkenthető a stressz és javítható az immunitás? Öleljék meg egymást!

Sokak számára január az év legkevésbé vidám hónapja. Adatok is megerősítik, hogy január harmadik hétfője világszerte az év leglehangolóbb napja. A neve Szomorú Hétfő. Talán pont ezért van az, hogy az 1980-as évek óta januárban ünneplik az ölelés nemzetközi napját, konkrétan 21-én. A cél az, hogy felhívjuk a figyelmet az ölelés és általában a melengető fizikai érintkezés előnyeire. És hogy nincs belőle elegendő!


Miért ölelkezzünk többet?

1. Az ölelés csökkenti a stresszt és szabályozza a kortizol stresszhormont

A stressz mindenütt jelen van. Kivétel nélkül mindenkire vonatkozik, gyermektelenre, szülőkre, gyermekekre, még a legkisebbekre is, csak a stresszorok különböznek. Fontos, hogy a megszüntetésükre összpontosítsunk, de a helyzet ritkán teszi lehetővé számunkra, hogy ezt megtegyük. Az ölelés lehet egyszerű és mindenekelőtt kellemes segítő is, amely csökkenti a stresszt. Partnere egy nehéz találkozón van túl? Ölelje meg! Fél a gyermeke a holnapi kivizsgálástól? Ölelje meg. Alaposan és sokáig! Beugrott egy barát/nő a gyerekekkel töltött zsúfolt nap után? Őszintén ölelje meg!

  20220930_083358272_iOS

2. Az ölelés segít kiöblíteni az oxitocin szerelem hormont és elmélyíti az érzelmi kötődést

Egy hosszú és meleg ölelés kiváltja az oxitocin szerelem hormon felszabadulását. Egyszerűen fogalmazva: az ölelés során keletkező nyomás és hő stimulálja a bőr alatti idegvégződéseket és jeleket küld az agynak, hogy oxitocint szabadítson fel. Még több oxitocin szabadul fel, amikor megérinti a csupasz bőrt. Például a bőrrel való érintkezés nagyon kívánatos az újszülöttekkel rendelkező anyák számára. Nemcsak a kölcsönös szeretet, a biztonságérzet és a kötődés elmélyítésében segít, hanem a szoptatásban is. Ezen okok miatt a kendőzés és a babahordozás támogatóinak száma is növekszik. Mindenesetre javasoljuk, hogy hosszú és szeretettel teli ölelésben részesítsen mindenkit, aki Önnek fontos – a partnerét, a szüleit, a gyermekeit, a nagymamát, nagypapát és a barátokat… Emelik egymás hangulatát és segítetek elmélyíteni a kapcsolatot.

20220121_102927968_iOS

3. Az ölelés javítja a hangulatot és csökkenti a szorongást

Ennek sok köze van az előző 2. ponthoz is. A kimerült oxitocinnal és mély minőségű kapcsolatokkal rendelkező kevésbé stresszes emberek általában boldogabbak, vidámabbak és kevesebbet aggódnak. Úgy érzi, hogy ma Ön és a gyermeke is bal lábbal kelt fel és mindkét fél oldalán erős negatív érzelmeket érez? Vegye az ölébe és próbáljanak együtt olvasni, megnézni egy mesét vagy csak beszélgetni. Persze ez sem old meg mindent. Előfordul, hogy nem tudunk uralkodni az érzelmek felett, ez rendben is van, azonban a fizikai érintkezés minden bizonnyal segíthet csökkenteni legalább egy kicsit ezeknek a negatív érzelmeknek az erejét.

4. Az ölelés javítja az immunitást

Ez nagyon szorosan kapcsolódik a stressz csökkentéséhez. A stressz negatívabb hatással lehet az immunitásunkra, mint a rossz minőségű étel vagy az alvás hiánya. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy az összes immunitás-kiegészítőt le kellene húzni a WC-n. De vegye fel újra a legvarázslatosabb dolgot – egy alapos ölelést! Talán segít megelőzni a tavaszi vírus körhintát a családban. 😅

5. Pozitív hatással van a szív- és érrendszerre

Ez is az előző pontokkal függ össze. A magas boldogsághormon-szint, az alacsony stressz-szint és az erős kötődés a legjobb támogató koktélok a szív és az erek számára. Röviden, minden, ami elősegíti a hosszú távú mentális és fizikai jólétet, előnyös az Ön számára és az ölelés egyértelműen teljesíti ezt. Ne feledje, hogy háziállatainknak is fizikai érintkezésre van szükségük. Játszon egy jót a kutyájával vagy vegye ölébe a macskáját, és tegyen valamit az egészségéért. És ha egy jó ölelés után hosszú sétára viszi őket, a szíve is boldogabb lesz.

IMG_8761 

6. Ingyenes 🤗

És egy fontos kérdés a végére:

Ölelt már meg ma valakit? Nem? Akkor ölelésre fel! 🤗

Egyébként valahol az internet mélyén azt találtuk, hogy november 7-e a plüssállatok ölelésének nemzetközi napja. Több infót sajnos nem találtunk hozzá. Tehát nem ismerjük a plüssállatok ölelésének konkrét előnyeit, de őszintén szólva... Hozzábújni egy puha plüssállathoz.. mindenki lelkét felvidítja. Ismeri a Les Deglingos plüssállatainkat? Nálunk ők a kedvencek és az egész csapat öleli és szorongatja őket az igényes megbeszélések közben. 😅

Objímání lůca   Marťas objímání   Objímání Pája

 

Források:

1) Benefit: Hugging has been associated with a reduction in stress and the regulation of cortisol levels in the body.

  • Source: A study published in the journal "Psychosomatic Medicine" suggests that hugging may lower cortisol levels and subsequently reduce stress. [Source: Holt-Lunstad, J., Birmingham, W. A., & Light, K. C. (2008). Influence of a “warm touch” support enhancement intervention among married couples on ambulatory blood pressure, oxytocin, alpha amylase, and cortisol. Psychosomatic Medicine, 70(9), 976–985.]

 

2) Source: Research in the journal "Psychological Science" suggests that physical touch, such as hugging, increases oxytocin levels, contributing to feelings of trust and bonding. [Source: Holt-Lunstad, J., Birmingham, W. A., & Light, K. C. (2008). Influence of a “warm touch” support enhancement intervention among married couples on ambulatory blood pressure, oxytocin, alpha amylase, and cortisol. Psychosomatic Medicine, 70(9), 976–985.]

 

3) Source: According to a review published in the "Journal of Affective Disorders," positive physical touch, like hugging, can contribute to mood improvement and decreased anxiety. [Source: Field, T. (2010). Touch for socioemotional and physical well-being: A review. Journal of Affective Disorders, 123(1–3), 53–69.]

 

4) Improved Immune Function:

  • Source: While specific studies on hugging are limited, research in the "Journal of Behavioral Medicine" suggests that social support and positive social interactions, which can include physical touch, are associated with enhanced immune function. [Source: Cohen, S., Doyle, W. J., Turner, R., Alper, C. M., & Skoner, D. P. (2003). Emotional style and susceptibility to the common cold. Journal of Behavioral Medicine, 26(6), 495–514.]

5) Heart Health:

  • Source: A study in the journal "Biological Psychology" found that hugging and other forms of social support can buffer the impact of stress on blood pressure. [Source: Light, K. C., Grewen, K. M., & Amico, J. A. (2005). More frequent partner hugs and higher oxytocin levels are linked to lower blood pressure and heart rate in premenopausal women. Biological Psychology, 69(1), 5–21.]

 

 
összesen 2 termék